Het digital native merk BAUNAT werd in 2008 opgericht in Antwerpen en werd, door haar zeer snelle groei, dé online referentie voor unieke diamantjuwelen van premium kwaliteit. Het merk exporteert vandaag meer dan 85% van zijn diamantjuwelen naar meer dan 50 landen wereldwijd. Bijna 60 % van de verkoop gebeurt via de E-boetiek www.baunat.com, beschikbaar in 8 talen en 7 munteenheden, terwijl ongeveer 40 % van de verkoop plaatsvindt in de showrooms in Amsterdam, Antwerpen, Düsseldorf, Genève, Hong Kong, Londen, Mumbai, München, Parijs, Shanghai & Zürich. Meer locaties (Madrid, Tokio, etc) zullen volgen in 2021 & 2022.
BAUNAT is gespecialiseerd in het ontwerpen, vervaardigen, verkopen en op de markt brengen van kwalitatief hoogstaande diamantjuwelen. De unieke mogelijkheid om diamanten aan de bron aan te kopen, efficiënte (digitale) marketing en slim voorraadbeheer, maken BAUNAT het archetype van Smart Luxury in de industrie, en stellen ons in staat om haar hoogwaardige diamantjuwelen juwelen aan een uitstekende prijs te verkopen aan het groeiend segment van ‘Smart Clients’. De ‘Smart Client’ is een snel groeiend consumentensegment over sectoren en continenten heen, gesterkt door de opkomst van het internet waardoor de eindconsument veel beter geïnformeerd is dan voorheen. Het is een segment van mensen die streven naar hoge kwaliteit in al zijn facetten (materialen, product, afwerking, maar ook service & transparantie), maar die niet bereid zijn te veel te betalen voor inefficiënties of immateriële elementen die niet tot uiting komen in het product dat ze kopen.
BAUNAT, Smart Luxury.
Voor meer info over BAUNAT kunt u terecht op www.baunat.com.